Kluczowe czynniki do rozważenia przy outsourcingu IT dla firm
Outsourcing funkcji IT to świetny sposób na uwolnienie zasobów wewnętrznych, aby skupić się na celach strategicznych i podstawowych kompetencjach. Istnieją jednak pewne względy, które należy wziąć pod uwagę. W tym artykule omówiono niektóre z wyzwań, z jakimi mogą się spotkać firmy podczas outsourcingu najważniejszych funkcji informatycznych, oraz przedstawiono kluczowe czynniki, które należy rozważyć przy wyborze dostawcy.
Wnioski wyciągnięte z Europy Wschodniej
Po globalnym kryzysie finansowym w 2008 r. wiele krajów w regionie spojrzało na Chiny jako na partnera gospodarczego i politycznego. W konsekwencji podpisały one wiele umów i porozumień z Pekinem, wskazując na Inicjatywę Pasa i Drogi oraz jej obietnicę możliwości inwestycyjnych i handlowych. Ponadto wiele krajów podpisało się pod formatem 17+1, stając się preferowanymi partnerami handlowymi Pekinu.
Rosnące zainteresowanie Chin Europą Południowo-Wschodnią, Środkową i Wschodnią stwarza możliwości dla chińskich przedsiębiorstw, w tym możliwość penetracji rynku UE i wygrywania przetargów na kluczowe projekty infrastrukturalne. Ponadto lokalne warunki gospodarcze i regulacyjne są ogólnie bardziej korzystne dla chińskich przedsiębiorstw niż w Europie Zachodniej. Chińskie przedsiębiorstwa mogą wykorzystać swoje lokalne powiązania, aby wpłynąć na proces decyzyjny UE i osłabić jedność europejską.
Choć rosnąca obecność Chin w Europie Południowo-Wschodniej, Środkowej i Wschodniej może stanowić dla firm wyjątkową okazję, może również zagrozić stabilności politycznej i skomplikować konsensus UE w kluczowych kwestiach. W niniejszym artykule przeanalizowano cztery kraje: Grecję, Węgry, Rumunię i Gruzję. Każdy z tych krajów oferuje unikalne wyzwania i możliwości dla chińskiego biznesu.
Wyzwania związane z outsourcingiem krytycznych funkcji IT
Rola infrastruktury IT w dzisiejszym środowisku biznesowym jest nie do przecenienia. Jednak nie każda firma dysponuje zasobami pozwalającymi na zatrudnienie najwyższej klasy specjalistów IT lub przestrzenią fizyczną pozwalającą na utworzenie oddzielnego działu IT. Aby wypełnić te luki, wiele firm decyduje się na outsourcing krytycznych funkcji IT. Praktyka ta nie tylko daje firmom możliwość wykorzystania wiedzy fachowej profesjonalnego zespołu IT, ale także pozwala zaoszczędzić pieniądze na kosztach operacyjnych. Na przykład, utrzymywanie wewnętrznego działu IT wymaga regularnych szkoleń, co kosztuje. Ponadto, zużywa on również powierzchnię biurową. Co więcej, świadczenia pracownicze nie są wliczone w koszty outsourcingu.
Firmy muszą brać pod uwagę ryzyko związane z własnością intelektualną i bezpieczeństwem, jakie stwarza outsourcing. Dzieje się tak dlatego, że zlecając te funkcje na zewnątrz, w rzeczywistości narażają swoje aktywa partnerowi outsourcingowemu. W związku z tym muszą zapewnić bezpieczeństwo swoich danych. Umowy outsourcingowe powinny określać umowę o zachowaniu poufności, umowę o poziomie usług oraz politykę ochrony danych.
Zarządzanie infrastrukturą sieciową to kolejna krytyczna decyzja podczas outsourcingu krytycznych funkcji IT. Awaria sieci może wpłynąć na wszystko, od poczty elektronicznej po telefony biurowe VoIP. Niezawodny dostawca usług zarządzania IT powinien zapewnić, że sieć biznesowa jest stabilna i aktualna. Jeśli istnieje awaria sieci, może to spowodować przestoje, co jest szkodliwe dla biznesu.
Outsourcing krytycznych funkcji IT do zewnętrznego dostawcy może zwiększyć elastyczność działu IT. Firmy powinny skupić się na kontroli kosztów i elastyczności przy wyborze dostawcy usług outsourcingowych. Kiedy już wiedzą, czego potrzebują, mogą ocenić różne opcje i zdecydować, która z nich jest dla nich najlepsza. Tworząc konkurencyjne środowisko, firmy mogą zapewnić sobie najlepszą wartość za swoje pieniądze.
Kultura i język to kolejny ważny czynnik. Bariery językowe mogą powstrzymywać firmy przed inwestowaniem w innowacje. Jeśli dostawca zewnętrzny nie rozumie różnic kulturowych firmy, komunikacja może stać się trudna.
Wybór sprzedawcy
Wybór dostawcy dla outsourcingu IT dla firmy obejmuje szereg krytycznych decyzji. Ważne jest, aby znaleźć firmę, która może spełnić specyficzne potrzeby Twojej firmy. W procesie tym należy wziąć pod uwagę kilka czynników, w tym doświadczenie sprzedawcy i wiedzę techniczną. Ponadto, należy rozważyć kulturę pracy firmy i umiejętności komunikacyjne.
Ważne jest, aby wybrać firmę, która może dostarczyć wysokiej jakości usługi w przystępnych kosztach. Podczas porównywania różnych firm, konieczne jest spojrzenie na referencje i referencje. Należy również sprawdzić fizyczną lokalizację firmy. Cena jest również kluczowym czynnikiem w procesie, ale bądź ostrożny: tanie firmy są często niedoświadczone i oferują usługi niskiej jakości.
Podczas gdy doświadczenie jest ważne, reputacja na rynku jest równie ważna. Firma o dobrej reputacji jest bardziej godna zaufania i nie będzie przekraczać terminów ani narażać projektu na ryzyko. Przed wyborem partnera outsourcingowego należy rozważyć swoje obecne działania i określić, czy jesteśmy gotowi nadzorować zewnętrzną siłę roboczą i skalować procesy tak, aby spełniały potrzeby naszej firmy.
Wybór dostawcy outsourcingu IT, który rozumie Twoją branżę, jest kluczowy. Znalezienie dostawcy z wiedzą o domenie pomoże zmniejszyć ilość czasu, który spędzają na nauce wymagań Twojej firmy. To pomoże im zapewnić najlepsze rozwiązanie dla Twojej firmy i uniknąć kosztownych błędów. Jeśli znajdziesz odpowiedniego dostawcę, będziesz cieszyć się szybszym uruchamianiem produktów i niższymi kosztami.
Kluczowe jest sprawdzenie referencji każdego dostawcy outsourcingu IT, który bierzesz pod uwagę. Upewnij się, aby przeczytać opinie klientów na ich stronie internetowej. Pomocne jest przeczytanie opinii na temat ich doświadczeń, ponieważ pomoże to określić, czy firma, którą wybierzesz, może dostarczyć jakość, której szukasz.
Stawki są kolejnym ważnym czynnikiem w podejmowaniu decyzji, który sprzedawca jest prawo dla Twojej firmy. Ważne jest, aby znaleźć sprzedawcę, który jest przystępny i oferuje rozsądne stawki godzinowe. Firma, która pobiera rozsądne stawki jest prawdopodobne, aby być profesjonalny i przejrzysty. Ponadto, firma, która pobiera uczciwe stawki pozwoli Ci wiedzieć dokładnie, co płacisz przed rozpoczęciem. Najlepsze firmy niekoniecznie są tanie, a nie chcesz skończyć płacąc więcej niż musisz.
Kluczowe czynniki do rozważenia
Istnieje kilka kluczowych czynników, które należy rozważyć podczas outsourcingu IT dla firm. Oprócz kosztów, powinieneś dokładnie rozważyć jakość zespołu, który będzie obsługiwał Twoją infrastrukturę IT. Najlepsi dostawcy outsourcingu powinni być w stanie skutecznie się komunikować i będą traktować Twoją firmę jako priorytet. Ponadto, powinni być w stanie zapewnić Ci regularne raporty z postępu prac.
Chociaż koszt outsourcingu IT dla firm jest niższy niż zatrudnianie wewnętrznych pracowników IT, niektóre zadania mogą być droższe niż ich wykonanie. Firmy powinny również rozważyć korzyści finansowe płynące z outsourcingu i określić, czy jest on dla nich opłacalny. Czas trwania procesu rozwoju produktu jest również krytyczny, ponieważ opóźnienia mogą spowodować poważne wąskie gardła w procesie.
Podczas outsourcowania zespołów programistycznych należy wziąć pod uwagę strefę czasową, kulturę i różnice językowe. Ważne jest, aby dostawca outsourcingu zrozumiał Twoje wymagania i przekazał je w sposób zrozumiały dla całego zespołu. Twój dostawca outsourcingu powinien również mieć umowę o poziomie usług (SLA), która obejmuje wszystkie zaangażowane strony i zapewnia, że nie ma żadnych niejasności w standardach jakości.
Kolejnym czynnikiem do rozważenia przy outsourcingu IT dla firm jest lokalizacja. Firma w Azji lub Europie Wschodniej może zapewnić Ci bezpośrednią redukcję kosztów nawet o 75%. Należy jednak wziąć pod uwagę koszty pośrednie pracy zdalnej, w tym więcej zarządzania projektami, podróży i komunikacji. Dodatkowo, outsourcing oprogramowania lub usług wymaga więcej czasu na dostarczenie, zwłaszcza jeśli wymagają one dostosowania.
Często outsourcing jest motywowany kosztami, dlatego istotne jest porównanie cen u różnych dostawców, aby zapewnić sobie najlepszą ofertę. Ważne jest również, aby ocenić, jak elastyczny jest dostawca usług. Będziesz chciał sprzedawcy, który może dostosować się do zmian w Twojej firmie i odpowiedzieć na zapytania w odpowiednim czasie.
Firma outsourcingowa powinna przypisać osobę kontaktową dla każdego klienta. Osoba ta powinna być dostępna, aby odpowiedzieć na wszelkie pytania i wątpliwości. Pomaga to wspierać przejrzystość i zaufanie wśród pracowników i menedżerów. Ponadto, account manager musi ściśle współpracować z workforce managerami, aby mogli oni kaskadować potrzeby klienta do odpowiedniego zespołu wsparcia.
Dane adresowe:
AKTE Obsługa informatyczna firm – Outsourcing IT – Kontakt
ul. Morasko 17, 61-680 Poznań
Telefon: 784 380 784
Telefon: 784 898 784
opłata za połączenie wg taryfy operatora
e-mail: [email protected]